Rexton II.
K lepšímu změnili maximum a dosáhli výsledku který stojí
za zvážení.
Rexton je
velký a spolehlivý vůz se skvělými jízdními vlastnostmi na silnici i v
lehkém terénu.
Luxus a pohodlí jsou v
této cenové hladině nevídané. Každý z cestujících má výborný výhled a
prostor, navíc je k dispozici obrovský zavazadlový prostor. Zadní
sedadla jsou dělitelná1:2 a nezávisle sklopná. Rexton nabízí celou plejádu
luxusních i praktických doplňku. Kožený interiér v černém, hnědém, nebo krémovém
odstínu s možností sedmimístného provedení. Interiér obložený mahagonovými
nebo grafitovými doplňky s decentními detaily chromu.
Elektrické ovládání oken, sedadel s vyhříváním a pamětí, sklápění zrcátek,
střešní okno, parkovací kameru, kvalitní a praktické boční nášlapy,
ochranné kryty dveří, lemů s chrom. doplňky, přední mlhovky, zadní křídlo
s brzdovým světlem, parkovací asistent, dešťový senzor, vyhřívaná okna pod
stěrači, výklopné zadní sklo, tempomat, multifunkční volant s možností
řazení na volantu, ESP, asistent sjíždění svahů, řízení s proměnlivým
účinkem.
Pohon 4x4 - dvě verze a možnsti:
1.
Zadní pohon s připojitelnou přední nápravou -
na nezpevněném povrchu. (při běžné jízdě na silnici vůz
pohání pouze zadní nápravu, přední náprava, kardan, diferenciál a poloosy
se z důvodu úspory paliva nepohybují. Pokud najedete na nezpevněný povrch,
pojedete do bláta, nebo napadne sníh, do 60-70km/h lze stisknutím tlačítka
4H připojit nápravu přední = 4x4)
2. Stálý pohon všech kol
40:60 s mezinápravovým diferenciálem (ideální a skvělý pohon vozu
!!všechny pneumatiky musí být stejné, podvozek vyladěný, jinak převodovku
zničíte!!
Pohon všech kol a redukční převodovka nabízí jistotu. Rexton zvládne
i terén, ale pozor na nárazníky. Starým Mussem I., jste se mohli opřít
strom a nic se nestalo, nárazník rextonu praskne... pořád je o 50%
pevnější, než nárazník městského Range Roveru. Jediné omezení jsou
boční nášlapy, typ a stav pneumatik.
Utáhne
papírově až 3500kg. Sice má v kopcích se třemi tunami co dělat, ale dojede.
S třemi tunami ve vleku si nevyskakujete ani v nepřekonatelném Land
Cruiseru 100 4,2TD 147kw,
natož v polovičním, lehkém Rextonu za čtvrtinovou cenu. Časem počítejte s vadným
dvouhmoťákem, dražší spojkou a hydraulickým ložiskem. Pokud používáte Rexton XDi automat, čistě jako lehkého tahouna, jelikož se
specializuji na opravy automatických převodovek, snažím se prodlužovat
jejich životnost a zkracuji lidem
interval výměny oleje na
30.000km, běžným autům které nic netahají, olej měním
nejpozději po 50-60.000km, nebo po třech letech. Děláte to pro sebe a
své auto.
Víceprvková zadní náprava Multilink,
Rexton II. 137kw & Kyron II. 2,7XDi Se zadní víceprvkovou nápravou,
od deseti let stáří, bývají trochu pocitové nepříjemnosti. Nic nebouchá,
je kvalitní, nemá žádné velké vůle, ale auto se na našich rozvojových
cestách, rozmlácených vozovkách s vlnami chová často jako loďka za bouře.
Doslova se rozhoupá jako kachna, navíc jak jej plně
obsadíte, je zadní náprava na dorazech. Vyřešit a zlepšit toto chování
umím, ale je to záležitost odhadem 20.000,-. sami to nevychytáte. Pro
Rexton II. 137kw byla speciálně vyvinutá nová mezinápravová převodovka,
která zajišťuje doslova "lehkost" jízdy.
Motory 2,7XDi
121kw 2006, má
vždy tuhou zadní nápravu, 5st automat, nebo 5st manuál. Dodávali se dva
typy pohonů: 1. AWD stálý pohon, 2. podtlakem přiřaditelný přední pohon
(pozor, přiřazování předních kol u Rextonu II., Kyron I+II,
Rodius II, Actyon je naprosto odlišné, od Rextonu I. Vždy se časem
porouchá, musí se rekonstruovat původní a originální systém - nelze nijak
obejít. Lepší je vždy verze AWD se stálým pohonem všech kol) Spoustu
trablů kolem Rextonu a detailů opravy čtyřkolky, jsem psal na různá fóra v
CZ.
137kw od 2006>
plní Euro IV.,
přišel definitivně o redukční
převodovku a má pouze víceprvkovou zadní nápravu Multilink.
Nové VGT Turbo s naklápěním lopatek, novější vstřikovače, písty a celkově
se liší ve spoustě nepatrných detailů. Jde o tvar pístů, vodní pumpu,
elektronický EGR ventil s vodním výměníkem ochlazování spalin, atd., atd.
Rexton 137kw jde doslova za plynem a jezdí opravdu skvěle. Tento model pro
jizdu na silnici opravdu vychytali a "doslova zábavně a od nuly táhne za plynem".
Podvozek, kardany, poloosy byli odlehčeny, byl použit pro odlehčení i hliník,
ale auto je už pouze SUV s rámem.
5st. automatické převodovky
jsou většinou spolehlivé. Pokud používáte Rexton čistě jako tahouna, jelikož se
specializuji na opravy automatických převodovek, zkacuji
interval výměny oleje v automatické převodovce na polovinu, tzn. na
30.000km, běžným autům které nic netahají, doporučuji olej měnit
nejpozději po 50-60.000km, nebo po třech letech. Kdo auto koupí, olej se
mění samozřejmě okamžitě. Děláte to pro sebe a
své auto. Pokud se Vám automat dostává do
nouzového režimu, zablokuje se za jízdy jedna rychlost (auto jede max.
80km/h, při vysokých otáčkách a neřadí). V prvopočátku po vypnutí motoru a
nastartování resetujete část systému a opět nějakou dobu budete jezdit...
V Česku takto auto provozuje bohužel moc lidí (auto za 50-80.000,- na
splátky, gumy sjeté, servis auto nevidělo léta...), čím déle tak jezdí,
tím může být oprava dražší, protože jej cíleně poškozují. Auto je zapotřebí přivézt, ohledat, opravit.
Může se běžně přihodit závada za 14-17.000.
Rexton III. & Super Rexton
Laik Super Rexton od
Rextonu II. prakticky nepozná. Jedná se hlavně o detaily jako jemnější
přední maska se stříbrným podkladem, parkovací senzory v předu, couvací
kamera, nový typ litých kol. Na první pohled neviditelné je pneumatické
pérování (pouze pro některé země), elektronická ruční brzda, silnější šestiválcové benzínové
motory. Z venku se jedná se pouze o retuše a nepatrné modifikace -
vychytávání a vyladění detailů.
Tažení přívěsu až 3.500kg |
OVERVIEW |
|
Model |
Rexton II 2.7 TDi AT |
Manufacturer |
SsangYong |
Series |
Rexton |
Class |
Crossover (SUV) |
Body |
Universal |
Fuel |
Diesel |
EXTENDED CHARACTERISTICS |
General |
Body type |
Touring |
Doors/Seats |
5/5 |
Dimensions, Length/Width/Height, mm |
4720/1870/1730 |
Wheelbase, mm |
2820 |
Track front/rear, mm |
1550/1540 |
Ground Clearance, mm |
206 |
Curb Weight, kg |
1986/2760 |
Capacity min/max, litres |
952/2020 |
Fuel Tank,
litres |
80 |
Engine |
Engine Type |
R5 |
Fuel
System |
direct injection, diesel |
Supercharger Type |
turbo |
Capacity, cc |
2696 |
Valves per cylinder |
4 |
Power, kW (hp) / RPM |
121(165)/4000 |
Maximum torque, Nm / RPM |
340/1800–3200 |
Transmission |
Drive |
Part-Time AWD |
Gearbox |
5-speed Automatic |
Chassis |
Power steering |
hydro |
Suspension front/rear |
independent/axle |
Brakes front/rear |
ventilated disc / disc |
Tires |
235/75 R16 |
Performance |
Top speed, km/h |
170 |
Acceleration 0-100 km/h, sec |
12,0 |
Fuel consumption Urban-Extra, litres / 100
km |
8,2–12,7 |
Warranty, years / km |
3/100000 |
Frequency SO, km |
10000 |
MGRR |
Rexton II. |