Kyron -
Bezpečný a spolehlivý!
    Kyron
je proti Rextonu, menším autem s menším kufrem. Na nedostatek místa a luxusu si
nelze
stěžovat. Zřejmě nebudete rádi, ale podle mých pocitů, je
Kyron podvozkově tužší, na 18" kolech a českých cestách dost drncavý, až
uskákaný. Sám volím pohodlnější Rexton, který je na rozbitých cestách
vyváženější, ve všech směrech má více prostoru, má o jeden válec víc i
větší obsah, spotřeba je stejná u čtyřválcového dvoulitru v Kyronu, jako u
větší pětiválcové dvasedmičky v Rextonu - malý motor se musí víc točit a
ztrácí dech. Když už Kyron dvoulitr, je určitě lepší Kyron II. 2.0 Euro
IV, s VGT Turbem, který se chová výtečně v nižších rychlostech a VGT Turbo
zabírá okamžitě, svižně. Na dálnici to prostě dvoulitr neuhraje...
    Interiér je
často v koženém provedení a velmi praktický. Zadní sedadla
jsou dělitelná a sklopná, zavazadlový prostor poměrně objemný se schránkou v podlaze. Klimatizace Kyronu je
nejčastěji automatická a digitální. Stahování všech oken
elektrické s bezpečnostní dětskou pojistkou, elektricky sklopná zrcátka,
vyhřívaná a seřiditelná. Centrální zamykání je samozřejmostí. Klimatizace
jako taková funguje dobře, častým problémem je venkovní čidlo za cca
3500,- které dodává špatné informace jednotce klimatizace a teplota v autě
musí být nastavena mnohem výše, aby auto topilo. S vadným čidlem se naopak
v létě špatně reguluje chlazení a vstupní informace z venkovního čidla
matou jednotku a chladí až moc. Někdy odejde sdružený ovladač oken u
řidiče... za deště do něj při otevřených dveřích může natéct voda a jedno
z oken zlobí.
  
Pohon 4x4 dodává pocit jistoty na nezpevněném povrchu
a je radost jej používat. Má
navíc velmi silnou redukční převodovku, pro extrémní terén, zapadnutí,
nebo vytažení jiného uvízlého vozu. K tomu přidejme asistent pro
kontrolovaný sjezd svahu, stabilizační systém ESP, který obsahuje i ABS a
protiprokluzový systém kol. Velmi lehce a vzdáleně nahrazuje uzávěry kol.
Ideální
městský, terénní vůz s neuvěřitelnou schopností a průchodností, i v
relativně těžším terénu.
Kyron I.
se
dodával téměř vždy s přiřaditelným pohonem všech kol a silnou redukční převodovku.
Přiřaditelný přední pohon
4x4.
Na
středové konzoli, po levé straně, je kulatý, třípolohový, otočný ovladač s
pozicemi: 2H, 4H, 4L. Tlačítko 2H slouží
pro běžnou jízdu, jde o pohon zadní nápravy. // Při najetí na nezpevněný povrch,
sníh, či v případě potřeby
do +-70km/h, 4x4 aktivujete
tlačítkem 4H, rozsvítí se zelená kontrolka > připojí se do
té doby odpojený přední kardan > poloosy > přední diferenciál >
podtlakové volnoběžky propojí obě poloosy s předními koly a mezinápravová převodovka se chová jako uzavřený středový diferenciál
>
nesmíte se zapnutou čtyřkolkou na suchém asfaltu zatáčet, aby něco v
ústrojí neprasklo. // Poslední tlačítko
4L slouží k zapojení redukční převodovky
- v případě potřeby obrovského výkonu a síly, např. vytažení vozu v
extrémním terénu, couvání s těžkým vlekem do kopce.
4L se řadí tak, že auto musí stát, zařadíte neutrál,
stojíte na brzdě, stisknete 4L, počkáte až něco pod autem cvakne a
rozsvítí se červená kontrolka.
Uvnitř jsou ozubená kolečka/satelity, jak si mnozí pamatují z komunistického, ručního šlehače s kličkou...
zpět se vše vyřazuje opět při stání auta + brzda + neutrál a zmáčknete 2H,
nebo 4H, podle potřeby. // Pozor, systém volnoběžek v předních kolech je
naprosto odlišný od Rextonu I., je ale shodný s Rextonem II., Actyon,
Rodius II., kde doporučuji se mu vyhnout a pořizovat raději stálý pohon
všech kol. U Kyronu I. jinou volbu ale nemáte a tento systém se vždy a u
každého auta musí renovovat a obnovit, sůl jej doslova uvnitř rozleptá,
hliník se rozpadne, ocel vyrezne, podtlaková membrána membrána praskne.
Ona čtyřkolka jako taková fungovat bude i když je systém rozbitý (u
Rextonu I., při závadě čtyřkolka přestala fungovat a jiný systém se dal
obejít). Tady obejít nic nejde, renovace se pohybuje nejčastěji kolem
13.000, když bude stát 1/2, měli jste víc štěstí než rozumu.
 
Kyron I. pohání dvoulitrový Turbo
Diesel, Common Rail 2.0Xdi 103kw - 200Xdi. Jde o Euro III., velmi málo
bývá kultivovanější 2.0 Euro IV s ocelovým rozvodovým řetězem a systémem vstřikování Common Rail.
Léta praxe motor prověřili, takže jej lze označit jako poměrně spolehlivý,
pro toho kdo mění olej po 10.000km. Dostatečně výkonný, závady se týkají pouze
vstřikování paliva Delphi, jako u Rextonu. Spotřeba je stejná jako u většího pětiválce v Rextonech.
Nedoporučuji sahat na vedení paliva vstřikovače, povolovat matky trubek.
Převodovky manuální i automatické jsou
u novějších pětistupňové, předimenzované, jelikož byli
konstruovány pro mnohem větší Rexton. Starší typ a pro některé trhy se
dodával 4st. automat. Automatickou převodovku lze bez obav
doporučit, řazení je sametové, až neznatelné s možností ručního,
sekvenčního řazení. Zadní, redukční převodovky jsou také naprosto bez
problémů.
4st.
automatické převodovky jsou spolehlivé kus od kusu.
5st.
automatické převodovky jsou většinou spolehlivé.
Výměna oleje, pocitové zhodnocení stavu automatu, také podle toho co
uvidím uvnitř, originální diagnostika, to vše na počkání 3500,- (4500,- u
staršího 4st automatu). Pokud používáte Rexton čistě jako tahouna, jelikož se
specializuji na opravy automatických převodovek, zkacuji
interval výměny oleje v automatické převodovce na polovinu, tzn. na
30.000km, běžným autům které nic netahají, doporučuji olej měnit
nejpozději po 50-60.000km, nebo po třech letech. Kdo auto koupí, olej se
mění samozřejmě okamžitě. Děláte to pro sebe a
své auto.
Pokud se Vám automat dostává do
nouzového režimu, zablokuje se za jízdy jedna rychlost (auto jede max.
80km/h, při vysokých otáčkách a neřadí). V prvopočátku po vypnutí motoru a
nastartování resetujete část systému a opět nějakou dobu budete jezdit...
čím déle tak jezdíte,
tím může být oprava dražší, protože jej cíleně poškozujete. Auto je
zapotřebí přivézt, ohledat, opravit. Často to umím vyřešit za 3h, nebo do
týdne. Sváží sem auta ze všech končin a téměř každé se podařilo zdárně
opravit.
Kyron je vhodný i pro tažení lehčích přívěsů. Jde o skvělý kompromis
pohonu všech kol s redukční převodovkou a schopnosti utáhnout 2.500kg přívěs.
Kyron II.
  
Jedná se o facelift přední části a zjemnění zadní
části části vozu. Po faceliftu v nabídce přibyl pětiválcový turbodiesel 2,7Xdi
121kw se stálým pohonem všech kol. Auto jezdí skvěle, jde lehce za plynem,
na dálnici není dýchavičný, jako čtyřválcový dvoulitr.

OVERVIEW |
|
Model |
Kyron 2.0 TDi |
Manufacturer |
SsangYong |
Series |
Kyron |
Class |
Crossover (SUV) |
Body |
Universal |
Fuel |
Diesel |
EXTENDED CHARACTERISTICS |
General |
Body type |
Touring |
Doors/Seats |
5/5 |
Dimensions, Length/Width/Height, mm |
4660/1880/1755 |
Wheelbase, mm |
2740 |
Track front/rear, mm |
1570/1570 |
Ground Clearance, mm |
200 |
Curb Weight, kg |
1929/2530 |
Capacity min/max, litres |
625 |
Fuel Tank, litres |
75 |
Engine 200Xdi / M200 103kw
- TURBO DIESEL COMMON RAIL |
Engine Type |
R4 |
Fuel System |
direct injection, diesel |
Supercharger Type |
turbo |
Capacity, cc |
1998 |
Valves per cylinder |
4 |
Power, kW (hp) / RPM |
103(141)/4000 |
Maximum torque, Nm / RPM |
310/1800-2700 |
Engine 270Xdi 121kw -
TURBO DIESEL COMMON RAIL |
Engine Type |
R5 |
Fuel System |
direct injection, diesel |
Supercharger Type |
turbo |
Capacity, cc |
2696 |
Valves per cylinder |
4 |
Power, kW (hp) / RPM |
121(165)/4000 |
Maximum torque, Nm / RPM |
340/1800–3200 |
Transmission
MANUAL |
Drive |
Part-Time AWD |
Gearbox |
5-speed Manual |
|
Transmission
AUTOMATIC |
Drive |
Part-Time AWD |
Gearbox |
5-speed Automatic |
|
Chassis |
Power steering |
hydro |
Suspension
front/rear |
independent/axle |
Brakes front/rear |
ventilated disc / disc |
Tires |
255/60 R18 |
Performance |
Top speed, km/h |
2,0Xdi Manuál 167 // Automat 166 |
Acceleration 0-100 km/h, sec |
2,0Xdi Manuál 14,1 // Automat 15,5 |
Fuel consumption Urban-Extra, litres / 100
km |
2,0Xdi Manuál 6,3-9,9 // Automat 7,1-10,6 |
Warranty, years / km |
3/100000 |
Frequency SO, km |
10000 |
MGRR |

Schopnosti v terénu |