U Ssangyongu Musso, Korando, některých Rextonů, Kyronů, Actyon, je přední kardan
odpojen. Neotáčí se
z důvodu snížení spotřeby a zbytečného opotřebení navazujících
komponentů.
Nejčastěji dochází
k zanedbání údržby, natékání vody,
soli,
vlhkosti do teleskopického tisícihranu a křížů kardanu.
Dochází ke korozi, poškození drážkování, obrovské
vůli, vibracím celého auta, vymletí samotného
tisícihranu a stržení v teleskopické části.
Některé verze se stálým pohonem všech kol pak nejsou schopny dalšího
pohybu.
Další
problém nastane vymačkáním jehliček ložisek křížů, totální koroze, nehybnost,
vytržení z oka...
Nejjistějším a většinou jediným řešením je uříznutí celé
teleskopické části i s křížem která se vyhodí. Na starý
válec se navaří kompletní tisícihranný
teleskop a nasadí nové kříže, někdy i vnější
oka, ložisko, pokud je kardan dvoudílný, nebo má dvojitý
kříž, nebo poloosu, je repase a výroba nového kardanu velmi komplikovaná.
Ssangyong Musso /
Korando
- Okamžitá výměna
od 5.500kč
za základní dvoukřížový kardan s drážkováním |
Přední kardan
2,3i + 3,2i je
atypycký.
Na jedné straně nerozebiratelný a neopravitelný dvojitý
kardanový kloub ve zvláštní kleci propojený vnitřní koulí/okem/prstenem, na druhé straně
3,2i kloub poloosy - nerozebiratelný a nezaměnitelný
(2,3i kříž).
Vadný kardan 2,3i + 3,2i při jízdě praská,
nepříjemně vrže a skřípe. Kardan
nelze vyvažovat pokud je jeden ze dvou křížů nebo tisícihran
vadný, uvnitř
vyrezlý, nebo
ne 100%. Stačí sebemenší vůle a v krátkém
čase si poškodíte např. ložiska převodovky.
Vadné kardany
bez obav vymontujte a pošlete. Opravený/zrepasovaný a vyvážený kardan Vám pošleme do 24h zpět -
nebo na místě okamžitě měníme.
Předem prosím zavolejte, aby opravy navazovaly. Děkuji |
|
Značná vůle |